Grafično oblikovanje – od ideje do končnega izdelka

Ustvarjalni proces za grafično oblikovanje se začne s samo idejo, kar posledično pripelje do končnega izdelka. Sem spada predvsem celostna podoba nekega podjetja in njegov zaščitni znak, saj je poleg dejavnosti to edino vizualno sredstvo. Po logotipu ali zaščitnemu znaku se prepozna določeno podjetje, saj pritegne pogled in se nam vtisne v spomin. Okrog njega je ustvarjena celotna grafična podoba, saj je glavni element, ki je prisoten v vseh tiskanih in netiskanih medijih. Dobro grafično oblikovanje je možno zgolj z enostavnimi, preglednimi in prijetnimi izdelki, ki nam predstavljajo dejavnost podjetja. Grafični oblikovalec pri tem upošteva mnenja in želje svojih strank, kajti le tako bo povečal prepoznavnost podjetja in dvignil ceno vašemu produktu. Grafično oblikovanje vizitke je pri celotni podobi najcenejše orodje oziroma oglas, ker je njena izročitev osebne narave. Mora biti dobro opazna ter predstavljati vaše podjetje in dejavnost hkrati pa je pomembno, da je pregledna, informativna in unikatna. Torej celostna grafična podoba ali CGP je sestavljena iz večih elementov, ki skupaj tvorijo celoto.

grafično oblikovanje

Osrednji element za grafično oblikovanje celostne podobe je logotip, ki pa je viden na osnovih elementih podjetja (dopisni list, račun, vizitka, pisemska ovojnica in žig). Ostale tiskovine so dodane, med njih pa sodijo poslovne mape, razni katalogi,  brošure, obrazci, pogodbe, majice, skodelice itd. Nekatere tiskane stvari so namenjene zgolj promociji in informiranju, kot na primer oglasi v revijah, plakati, letaki in druge naslovne table. Grafično oblikovanje ima torej veliko vlogo v tisku in oglaševanju. Dejavnost je vezana tudi na oblikovanje spletnih vsebin, ki je dandanes nepogrešljiv člen vsakega podjetja. Tako rekoč je osebna izkaznica, saj tako dobite svoj prvi vtis o podjetju. Na podlagi tega se boste nato odločili za sodelovanje. Oblikovanje spletnih strani zajema razporeditve po smislu in vsebini, morajo pa biti grafično opremljene ter prijetne na oko. Vsebina mora biti lahko berljiva z dovolj veliko pisavo, slike so izredno zaželjene. Vsekakor grafično oblikovanje je kreativni proces, ki zahteva veliko domišljije in predanosti.